Pojkarna Uppgift 2 đŸ™‡

Uppgiften Àr att skriva ett kapitel i en av karaktÀrernas dagbok, jag ska skriva om Momo.

KĂ€ra dagbok

Idag vaknade jag upp och insÄg att det var mÄndag. KÀnde jag gör att gÄ till skolan nÀÀh inte direkt. Mamma var och sydde i sin ateljé som vanligt och pappa jobbade. Jag sa att jag var sjuk och hon trodde mig, sÄ jag stannade hemma och sydde hela dagen. Jag sydde maskeradklÀder. En tiger, en gorilla och jag han nÀstan börja pÄ den sista maskeraddrÀkten en soldat. Hela dagen hade jag arbetat, och det var kul. Sedan stack jag över till Bella och hennes fina vÀxthus. Jag bara lÄg dÀr med henne och tÀnkte, det var bra för mig att inte behöva förklara mig var jag hade varit hela dagen vi bara lÄg dÀr. NÀr klockan slog 18.00 stack jag hem och tittade pÄ min drÀkter och njöt av mitt verk. Jag gjorde lÀxorna (som var lika trÄkiga som vanligt) och Ät kvÀllsmat, (Billys panpizza). Efter det borstade jag tÀnderna, sen lade jag mig ner i sÀngen och somnade. Fridfullt.

/Momo

image
Ett collage om Momo.

En reaktion pĂ„ ”Pojkarna Uppgift 2 đŸ™‡

LĂ€mna en kommentar