Pojkarna Uppgift 4

Denna vecka ska vi skriva en sammanfattning av boken och skriva ett annat slut, vi ska sen motivera varför vi tycker att den ska sluta så.

Boken handlar om tjejerna Kim, Bella och Momo. De är helt olika de tre men de har en sak gemensamt. De vill inte växa upp, de vill inte bli delar av vuxenvärlden. Men en dag är de och hjälper Bella med sina växter och hennes nya frön som hon har fått på posten. De hittar ett frö som hon inte hade beställt och för att de var nyfikna planterade de fröet.

Det visade sig att det växte till en fullvuxen blomma på ett dygn. De tittade inuti dess kronblad och såg den söta nektarn och bestämde sig för att smaka. Helt plötsligt kände de inte sina kvinnokurvor eller sina bröst. Istället var de rakare, längre och de hade inga bröst. De hade förvandlats till pojkar.

De bestämde sig (efter chocken) att gå ut i parken och träffa alla andra pojkar. Där träffade de Tony, han var äldre, han drack öl och rökte cigaretter. De satte sig ner vid Tony och hans gäng, där snackade de hela natten och rökte.
När de senare gick hem och föll i sömn, vaknade de som tjejer igen.

De begrep aldrig vad som hände men de fortsatte med att förvandla sig, tills Bella och Momo fick nog. De tyckte inte om det, de ville att allt skulle vara som vanligt inte låtsas att de är någon de inte är. Men Kim blev beroende, hon fortsatte med att förvandla sig fast Bella försökte stänga ute henne ur växthuset.

Tillslut blev det för mycket för Kim, hon rymde och försvann. Hon körde runt på olika platser, letade igenom folks sommarstugor efter pengar och mat. Hon försökte att inte existera längre, hon ville inte. Hon hade förlorat allt, Bella, Momo och tillsist även Tony.
Efter ett tag, ett år eller mer. Hittar Bella var hon är och tillsammans med Momo tar de tillbaka henne. Men Kim är inte nöjd hon bestämmer sig för att bränna ner växthuset, att ta bort all bevis.

Det är typ så den slutar.

Mitt egna slut: Jag hade inte velat att Kim skulle springa iväg. Jag hade velat att hon hade stannat med Momo och Bella och helat sig själv där istället, det kändes som om det hade fått ett lyckligare slut dåå. Kanske inte så dramatiskt men ändå. Jag tycker att de skulle skicka iväg blomman till det där blominstitutet så de kunde få se den, för att de kanske hade kunnat förklara vad som hade hänt. Jag hade velat att de inte brände ner växthuset, att allt blev bra.

Jag hade velat att de blev så för att det hade blivit ett lyckligare slut och det hade inte blivit lika förvirrande att läsa.

Jag tyckte det var ett bra slut så jag vill inte ändra på för mycket.

image

Lämna en kommentar