Reflektion om filmen växthuseffekten och hål i ozonskiktet

❤️ 🎩: Filmen väcker lite ledsna och arga känslor hos mig. Eftersom vi släpper ut så mycket växthusgaser så försvagas ozonskiktet och det blir varmare. Vilket gör att man vill bara hjälpa till att få det bättre.

🎩: Det är dåligt att vi förstör vår jord. Det är den vi lever på och vi borde ta hand om den. Vissa försöker, vissa ignorerar och hoppas att någon annan ska lösa det. Men vi måste alla hjälpa till!

💙 🎩: Tänk så är lösningen på alla världens problem i ett barns hjärna som inte får gå i skolan. Om vi försöker att utbilda alla barn så kan fler hjälpa till att fixa detta!  Om vi  slutar att köra så mycket bil och börjar cykla mer eller åka tåg så skulle vår jord må bättre. Självklart had jag kunnat tänka annorlunda om detta men jag tycker att mina tankar är bra och jag försöker att göra mitt bästa.

💛 🎩: Det är positivt att vi drar uppmärksamheten till dethära. Då det är dåligt och att alla ska ha en chans att hjälpa till och veta vad som händer. Filmen var bra och man lärde sig mycket.

image

Lämna en kommentar